title
کد خبر: 179110
00
اختصاصی| تاثیرگذاری واکسن کرونای «J&J» مشخص شد

طبق نتایج پیش بینی شده فاز III واکسن تک دوز کرونا ویروس J&J با درصد۶۶ در پیشگیری از عفونت در سطح جهانی و دصد ۷۲ در ایالات متحده موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، این مطالعه روی ۴۴۰۰۰ شرکت کننده در ایالات متحده ، آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی انجام شده است.
 
مقامات موسسه ملی بهداشت به خبرنگاران گفتند ، در حالی که این نتایج از اثر بخشی واکسنهای مدرنا و فایزر موجود کمتر از ۹۴ تا ۹۵ درصد است ،  نتایج این واکسن امیدوار‌کننده است.
 
به طور خاص ، آنها گفتند که این آزمایشات بالینی نشان داد این واکسن  ۸۵٪ در پیشگیری از موارد شدید کووید موثر است و این بسیار مهم است.
 
آنتونی فاوچی  ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی گفت که تمرکز فقط نباید بر روی تعداد کلی باشد. وی گفت: "مهمترین مسئله از نظر بهداشت عمومی در داخل کشور این است که افراد را از بیمارستان خارج کرده و از ابتلا به بیماری شدید جلوگیری کنیم."
 
وی گفت: "مهمتر از جلوگیری از درددر افراد جلوگیری از ابتلا به بیماری شدید افراد است. بخصوص افرادی  که دارای بیماری زمینه ای ، افراد مسن و افرادی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند ."
 
جلوگیری از پیامدهای شدید در درصد بالایی از افراد استرس ، رنج و مرگ انسان را کاهش می دهد.
 
فاوچی اذعان کرد که بسیاری از افراد به طور طبیعی بر تمایز بین میزان مختلف اثر بخشی واکسن ها تمرکز خواهند کرد.
 
 
وی گفت: "این می تواند یک چالش پیام رسانی باشد  اما شما باید مطمئن شوید که مردم پیامدها را درک می کنند."وی افزود: این پیچیده تر از این است که فقط از مردم بپرسید: "اگر به درب سمت چپ بروید ، ۹۴٪ یا ۹۵٪ بهبود دارید. اگر به درب سمت راست بروید ، ۷۲٪ می گیرید.به سمت کدام در می خواهی بروی؟ "
 
در عوض ، پیام باید این باشد که "این واکسن های دیگری است که ما با کمک آن از بیماری شدید تا حد قابل توجهی پیشگیری کرده ایم."
 
جانسن گفت این مقایسه منصفانه ای نیست.
 
"برنامه های واکسنی که چند ماه پیش اجرا شد ، آنها مطالعات خود را در دوره های مختلف ، زمانی که بیماری همه گیر کمتر بود ، انجام دادند.
 
وی گفت: "بنابراین اعداد واقعاً قابل مقایسه نیستند و این مسئله چالشی برای اطلاع رسانی است." "اما واقعیت این است که اگر امروز بخواهید همان مطالعات را برای واکسن های فایزر و مدرنا انجام دهید ، احتمالاً نتایج متفاوتی خواهید دید."
فرانسیس کالینز ، مدیر NIH ، در پاسخ به این سوال که آیا ارقام مربوط به اثر بخشی می تواند روی تردید تزریق واکسن تأثیر بگذارد ، گفت: بیشترین بی میلی در بین مردم برای واکسیناسیون علیه کووید ناشی از نگرانی در مورد ایمنی است. "سابقه ایمنی برای این واکسن بسیار خوب است ، همانطور که برای سایر افرادی که مجوز استفاده اضطراری آن را دریافت کرده اند."
 
این واکسن قصد دارد هفته آینده مجوز استفاده اضطراری از FDA را ارائه دهد ، در آن زمان این شرکت قصد دارد اطلاعات بیشتری درباره عوارض جانبی و مرگ و میر منتشر کند.
 
WebMD ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز